משולש הזהב - המודל שלי לתכנון ועיצוב פנים של עסק

תכנון ועיצוב פנים לסביבה עסקית הוא אתגר גדול בשל הקשר הבלתי נפרד של הסביבה הפיזית של העסק למיתוג ולאסטרטגיה השיווקית שלו.

איך הופכים סביבה פיזית לאמצעי שתומך ביעדים עסקיים?

לשם כך חשוב תחילה, להכיר לעומק את העסק – מה החזון והיעדים העסקיים שלו? מהם הערכים שעל פיהם הוא פועל? מיהם האנשים שמאחורי העסק – הבעלים, המנהלים והעובדים? מה ה"אופי" של העסק ומה רוצים לשדר?

 

כשאני מתכננת ומעצבת חלל לעסק, אני עובדת לפי מתודולוגיה שפיתחתי, הכוללת התייחסות לשלוש צלעות: תכנון ועיצוב פנים, פרסום ושיווק ופנג שוואי.

כל צלע מייצגת עולם תוכן אחר, שיחד יוצרים שפה ייחודית לעסק, חלל ממותג ומעוצב.

מיתוג חלל

המטרה: יצירת זהות מבדלת ושפה אחידה לעסק.

אם כבר קיימת אסטרטגיה שיווקית לעסק, נשתמש בה כבסיס לתכנון ועיצוב החלל.

אם לא, נבנה אותה יחד.

 

תכנון ועיצוב פנים

המטרה: תרגום הקונספט השיווקי לשפה חזותית בחלל.

התהליך: בניית קונספט עיצובי ויישומו - תכנון החלל, תכנון תשתיות, חשמל, תאורה, רשת, אודיו וכד', בחירת חומרים, ריהוט, צבעוניות וכיו"ב. בתהליך זה, חשוב להכיר את ההתנהלות היומיומית של המנהלים והעובדים, את תהליכי העבודה, אופי העבודה, שעות העבודה וכמובן, הממשק עם הלקוחות. כל זאת, כדי ליצור סביבת עבודה נעימה ופרודוקטיבית.

 

פנג שוואי

המטרה: יצירת זרימה נכונה של אנרגיה בחלל.

פנג שואי היא תורה סינית עתיקה הגורסת שהסביבה משפיעה עלינו ועל חיינו, וכדי להגיע להרמוניה ולאיזון עם הסביבה בה אנו חיים, יש לארגן את המבנים והחפצים בסביבה באופן נכון.

לרוב סידור נכון של הרהיטים, הזזת פריטים, צביעת קירות, הוספת תמונות וכיו"ב מספיקים על מנת להשיג את התוצאות הרצויות ולהכניס את זרימת האנרגיה בחלל לפעילות חיובית.

לבעלי עסקים קיימים ולכאלה המתכננים שיפוץ או פתיחת עסק חדש, תכנון "פנג שואי" עשוי לתרום להצלחת העסק ולשגשוגו.

 

לסיכום, התדמית הראשונית של העסק פוגשת אותנו כבר בפתח העסק/משרד. לאחר שהשקענו בתכנון ובעיצוב החלל, חשוב לשמור עליו כדי לשמור גם על הקונספט השיווקי שלו.

 הוספה והחלפה של חפצים בהתאמה לקונספט העיצובי וכיו"ב.