תכנון ועיצוב פנים לעסק

לעצב תדמית

לתכנן ולעצב סביבה עסקית זה שונה מלתכנן ולעצב בית.

 

אסתטיקה, ייחודיות ויופי הם מובנים מאליהם, אך מכיוון שהסביבה הפיזית של העסק היא הראי לתדמית שלו ואחד מאמצעי השיווק שלו, יש חשיבות רבה להפיכת סביבה עסקית סטנדרטית, ל"סביבה מארחת", שמזמינה לקוחות להיכנס (ולהישאר) ומעניקה לעובדים חוויית עבודה נעימה ופרודוקטיבית.

כמי שעבדה שנים רבות בתחום הפרסום והשיווק, ביצירת קמפיינים, מיתוג ותדמית לעסקים שונים ומגוונים (רשתות אופנה, בנקים וחברות ביטוח, חברות מזון, יצרני רכב ועוד), למדתי שהכל מתחיל במציאת הקונספט הנכון.

 

אם הקונספט נכון - הכל נכון, וה"תרגום" למשהו מוחשי וויזואלי פשוט יותר.

 

אני משלבת בעבודתי עולמות תוכן מגוונים, מניסיון מקצועי ולימודי שרכשתי במהלך השנים, הן בתכנון ועיצוב פנים ,פרסום/שיווק, עיצוב תדמית ונוהג לעסקים, פנג שואיי, וכמובן ניסיון החיים.

עובדים מרוצים הם עובדים טובים יותר

כל אחד רוצה לקום בבוקר וללכת למקום עבודה שנעים לעבוד בו.

כבר הוכח שצבעים ותיאורה משפיעים על ההתנהגות שלנו – על מצב הרוח, העירנות, יכולת הריכוז והתפוקה.

צבעים ותאורה מתאימים, בצירוף של תכנון פונקציונאלי נכון, ארגון הרהיטים והחפצים ועוד, יוצרים אנרגיה טובה וזורמת או במילים אחרות: סביבת עבודה נעימה.

משולש הזהב - המודל שלי לתכנון ועיצוב פנים של העסק

תכנון ועיצוב פנים לסביבה עסקית הוא אתגר גדול בשל הקשר הבלתי נפרד של הסביבה הפיזית של העסק למיתוג ולאסטרטגיה השיווקית שלו.

איך הופכים סביבה פיזית לאמצעי שתומך ביעדים עסקיים?

לשם כך חשוב תחילה, להכיר לעומק את העסק – מה החזון והיעדים העסקיים שלו? מהם הערכים שעל פיהם הוא פועל? מיהם האנשים שמאחורי העסק – הבעלים, המנהלים והעובדים? מה ה"אופי" של העסק ומה רוצים לשדר?

 

כשאני מתכננת ומעצבת חלל לעסק, אני עובדת לפי מתודולוגיה שפיתחתי, הכוללת התייחסות לשלוש צלעות: תכנון ועיצוב פנים, פרסום ושיווק ופנג שוואי.

כל צלע מייצגת עולם תוכן אחר, שיחד יוצרים שפה ייחודית לעסק, חלל ממותג ומעוצב.

ללקוח פוטנציאלי לוקח 10 שניות כדי להבין אם הוא הגיע למקום הנכון, ויותר מכך - אם הוא רוצה להישאר...

יצירת תדמית ראשונית טובה שווה לפרסומת מוצלחת.

מה התדמית הראשונית שנרצה ליצור? האם נרצה לשדר מקצועיות וביטחון, דינמיות וחדשנות או אולי שמרנות?

 

כל תדמית שבה נבחר לעסק תבוא לידי ביטוי בתכנון הכולל של חלל העסק, כמו גם בפרטים ה"קטנים" - הריהוט, התאורה, הצבעים והאבזור.

חוויית לקוח חיובית ונעימה מתחילה בדלת הכניסה - בשלט על הדלת, במרחב הקבלה ובחזית העסק - והיא מושפעת מאוד מהתדמית הראשונית של העסק בעיני הלקוח.

אם אתה מסוגל לחלום, אתה מסוגל גם לבצע

 

- וולט דיסני -